Ghidul autorului independent pentru recenzii gratuite

Pentru un autor independent care încearcă să atragă atenția asupra cărții sale recent publicate sau care va fi publicată în curând, recenziile sunt extrem de benefice. Comentariile bloggerilor sau ale criticilor – chiar și atunci când evaluarea este mixtă – fac ca o carte să pară mai legitimă și, în același timp, oferă o perspectivă asupra genului, subiectului, stilului și publicului său potențial. Dar, pe o piață indie din ce în ce mai aglomerată, poate fi dificil să te faci remarcat – și, prin urmare, să primești recenzii – pe site-uri precum Amazon, Barnes & Noble sau Goodreads. Iar serviciile de recenzii plătite pot fi costisitoare, ceea ce se adaugă la presiunea financiară deja semnificativă pe care mulți o întâmpină atunci când își publică singuri o carte.

Atunci ce trebuie să facă un autor indie preocupat de buget și în căutare de recenzii? Aceste resurse online îi ajută pe autori să se conecteze cu bloggeri și scriitori care recenzează gratuit cărțile indie.

Ce să te aștepți și cum să te pregătești

Dacă un autor indie caută bloggeri de cărți folosind un director de recenzenți – cum ar fi IndieView – sau trimite o carte direct la un blog cunoscut pentru recenzarea titlurilor autopublicate – cum ar fi Dear Author – trebuie să se asigure că citește cu atenție politicile de recenzie ale fiecărui site. Anuarele au uneori linii directoare pentru contactarea bloggerilor, iar recenzorii individuali și/sau blogurile de carte vor avea adesea o listă de verificare a cerințelor pentru trimiterea cărților (de exemplu, numai în format tipărit, fără cărți de un anumit gen etc.). Expertul în autopublicare Joel Friedlander, care scrie pentru Writer’s Digest, sugerează, de asemenea, să aveți la îndemână imagini de copertă, o scrisoare de intenție, o fotografie a autorului, o biografie a autorului, un comunicat de presă și un număr suficient de exemplare tipărite (dacă publicați în format tipărit).

Directoarele de recenzii

Directoarele de recenzii oferă liste de bloggeri și scriitori care recenzează cărți autopublicate, adesea gratuit. Iată trei exemple de directoare de recenzori pe care le puteți găsi online:

IndieView

Lansat pentru prima dată în 2010, IndieView este un site care pune în legătură autorii independenți cu recenzori voluntari. Pentru a găsi un potențial recenzor, un autor poate vizita directorul site-ului, care enumeră numele, site-urile web, preferințele de gen și politicile de recenzare ale fiecăruia dintre cei peste 300 de recenzori ai săi. După ce găsește o potrivire promițătoare, autorul poate contacta recenzentul direct, de obicei prin intermediul site-ului acestuia. IndieView face o treabă bună pentru a menține o comunitate de recenzenți robustă și respectuoasă. Pentru a rămâne pe lista sa de recenzenți, membrii trebuie să “publice în mod activ recenzii”, să accepte trimiterea de cărți electronice și să nu perceapă niciodată taxe pentru recenzii. În plus, mulți dintre recenzenți își vor posta recenziile pe site-uri precum Amazon, Goodreads, Barnes & Noble și Shelfari. Modelul de director al IndieView se poate dovedi consumator de timp, deoarece un autor va trebui să cerceteze site-ul, politica și recenziile anterioare ale fiecărui recenzent în parte. Dar, având în vedere dimensiunea sa și marea varietate de preferințe de gen reprezentate, este un bun punct de plecare.

Lista bloggerilor de carte

Lista bloggerilor de carte folosește un model similar cu cel al IndieView, oferind un director de bloggeri de carte (organizat în funcție de preferințele de gen) care acceptă propuneri din partea autorilor. Cel mai mare avantaj al Book Blogger List este că le cere tuturor bloggerilor săi să rămână activi: Blogurile sunt monitorizate la fiecare două luni, iar lipsa de activitate duce la eliminarea din directorul site-ului. În ceea ce privește partea negativă, site-ul nu le cere în mod explicit bloggerilor săi să facă recenzii gratuite (deși majoritatea o fac), așa că autorii trebuie să se asigure că citesc cu atenție politica de recenzii a fiecărui blogger. Și, ca și în cazul IndieView și al altor directoare de recenzii, este important să se respecte preferințele de gen declarate de fiecare blogger. “Nu abordați un blogger care citește doar literatură pentru copii pentru a vă citi cartea dvs. de afaceri de non-ficțiune”, recomandă site-ul.

Book Reviewer Yellow Pages

Direcționat de Christy Pinheiro, Book Reviewer Yellow Pages (fost Step by Step Self-Publishing) este o resursă online pentru autorii independenți care include o listă exhaustivă de bloguri de carte care recenzează cărți autopublicate. Lista include informații despre genurile în care este specializat fiecare blog și ce formate de carte (print sau e-book) acceptă.

Media tradițională

Chiar dacă rămâne adevărat că media tradițională nu recenzează în mod regulat cărțile autopublicate, acest lucru începe – foarte încet – să se schimbe. În 2012, New York Times a recenzat pentru prima dată un titlu autopublicat. Iar în 2014, The Guardian a publicat The Guardian Legend Times Self-Published Book of the Month, care a prezentat cele mai bune cărți autopublicate. Cu toate acestea, recenziile titlurilor autopublicate din partea presei tradiționale sunt puține și rare.

BookLIfe

În mai 2014, Publishers Weekly a lansat BookLife, un site destinat autorilor independenți care permite autoeditorilor să își trimită gratuit cărțile către PW pentru a fi luate în considerare pentru recenzii. Până în prezent, revista a recenzat peste 1.700 de titluri autopublicate. În plus, BookLife prezintă articole despre cum să se procedeze pentru autoeditori și un concurs anual pentru autorii independenți, în cadrul căruia câștigătorul primește o bursă de scriere de 5.000 de dolari.

Bloguri și recenzenți individuali

Un autor independent poate, de asemenea, să sară peste directoare și să se adreseze direct blogurilor de carte. Următoarele bloguri au reputația de a face recenzii ale cărților autopublicate. Acestea sunt, bineînțeles, doar exemple: după cum atestă directoarele Indie View și Book Blogger List, bloggerii dispuși să recenzeze titlurile autopublicate sunt cu sutele.

Dear Author

Dear Author este un blog de carte popular care se ocupă în principal de romane de dragoste, ficțiune istorică și ficțiune contemporană. Potrivit proprietarului Jane Litte, scriitorii site-ului recenzează în jur de 30 de cărți pe lună, dintre care unele sunt autopublicate. Deși “doar o “fracțiune infimă” din cărțile independente primesc recenzii pe site, Litte spune că există câteva lucruri pe care autorii le pot face pentru a ieși în evidență. “Autorii ar trebui să se familiarizeze cu politicile de recenzie ale blogului”, spune ea. “Primim un număr de trimiteri de la memorialiști autopublicați sau autori de non-ficțiune sau autori de povestiri scurte și poezie. Noi nu facem recenzii pentru aceste cărți”.

În plus, spune ea, “A avea o copertă, un blurb profesional și un extras pot ridica cartea ta autopublicată deasupra altora… Nu-i da recenzentului un motiv să spună nu… din cauza unui blurb prost realizat și editat, a unei coperte de amator sau a unui extras mai puțin captivant.” În cele din urmă, “cunoașterea audienței pentru prezentarea ta poate contribui în mare măsură la împingerea cererii tale înaintea altora”, spune Litte. “S-ar putea să fie nevoie de mai mult timp, dar pitch-urile țintite sunt mai bune decât trimiterile în masă, pe care mulți bloggeri, inclusiv eu, le șterg în mod obișnuit.”

Maryse Black

Maryse Black este o bloggeriță de carte cu o bază de fani considerabilă (peste 40.000 de Like-uri pe Facebook și o listă de corespondență de peste 6.000) care face recenzii ale cărților autopublicate pe site-ul ei, Maryse’s Book Blog. Genurile ei preferate variază de la young adult și fantasy la ficțiune contemporană. Deși nu garantează recenziile, ea oferă informații utile despre tipurile de cărți care o atrag și, de regulă, face întotdeauna recenzii gratuite. O recenzie din partea lui Black poate fi un avantaj semnificativ: Potrivit Associated Press, recenzia ei la cartea Slammed a autoarei New Adult indie Jamie Stengle a ajutat la stimularea popularității cărții; aceasta a ajuns să apară pe lista celor mai bine vândute cărți electronice din New York Times

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.