Recenzie de dans: Spărgătorul de nuci de la Washington Ballet

Cum este A Christmas Carol pentru teatru, așa este Spărgătorul de nuci pentru dans. Este baletul interpretat perene, care definește experiența sărbătorilor pentru multe familii – și care asigură un flux de venituri de încredere pentru multe companii.

O tradiție specială din DC în ultimii ani a fost reprezentată de Washington Ballet, care a prezentat o producție coregrafiată de fostul său director artistic Septime Webre (care a trecut la conducerea Baletului din Hong Kong). Versiunea lui Webre plasează clasicul Ceaikovski în Washingtonul secolului al XIX-lea.

Până la terminarea reprezentației, pe 29 decembrie, distribuția va include zeci, dacă nu chiar sute de dansatori, deoarece actorii principali sunt completați de elevi de la Școala de balet afiliată Washington School of Ballet (care anul acesta marchează cea de-a 75-a aniversare).

Membrii din distribuția spectacolului Spărgătorul de nuci de la Washington Ballet (Foto: Victoria Pickering)

Acest aspect al spectacolului este cel care conferă spectacolului Spărgătorul de nuci de la Washington Ballet cel mai mare farmec, dar și cel mai uimitor atribut al său. Amestecul de profesioniști și elevi; de dansatori de diferite vârste; și de dansatori de diferite abilități, aptitudini și talente, cumva toate se îmbină minunat.

Spărgătorul de nuci de la The Washington Ballet se încheie pe 29 decembrie 2019. Detalii și bilete

După cum a subliniat soțul meu, cineva îi privește pe cei mai tineri din distribuție și se gândește, nu: “Oh, ce drăguț… se străduiesc; nu-i așa că e adorabil?”. Nu; cineva se gândește: “Wow; toți sunt impresionanți în felul lor. Locul lor este acolo. Toți se potrivesc”. Totul este dintr-o bucată: o piesă minunată, încântătoare, superbă.

Venind din punctul de vedere al teatrului (care nu este un spectacol muzical, oricum), este extrem de impresionant să contemplezi cum atât de multe piese în mișcare sunt integrate și echilibrate atât de bine. Cele mai multe dintre rolurile principale sunt împărțite de trei până la cinci dansatori pe parcursul reprezentației, în timp ce rândurile “Îngerilor Zăpezii” se vor apropia de cifra de o sută. Chiar dacă, în seara de presă, am fi văzut echipa A, profunzimea talentului este atât de impresionantă, iar grija acordată pentru asigurarea calității este atât de evidentă, încât m-aș simți pe mâini bune cu echipa B, sau chiar cu echipa Z.

În teatru, discursul determină în general concentrarea, așa că o altă diferență transdisciplinară pe care acest refugiat al teatrului la balet a observat-o este cât de multe detalii articulează Webre la un moment dat; modul în care diverse puncte de pe scenă funcționează toate ca și cum ar fi centrul principal. Bineînțeles, există pas de deux și alte secvențe de spectacol, când focalizarea este mai specifică, dar, în special în timpul scenelor de familie din primul act, bogăția punerii în scenă este impresionantă.

Membrii din distribuția spectacolului Spărgătorul de nuci de la The Washington Ballet (Foto: Victoria Pickering)

Am fost acolo nu doar cu soțul meu, ci și cu gemenii mei de șapte ani, iar ei au fost vrăjiți – adică aplecați cu atenție vrăjiți. Pe drumul spre casă, așa cum obișnuiesc să fac, am întrebat care au fost cele mai memorabile momente pentru fiecare dintre noi. Am cerut trei; fiica mea, Ivona, s-a oprit între două și trei ca să întrebe dacă poate adăuga un al patrulea și apoi un al cincilea, atât de multe lucruri a avut de amintit și de savurat cu entuziasm. Pentru mine, văzându-l cu copiii mei a însemnat, de asemenea, o concentrare împărțită între cornul abundenței de imagini de pe scenă și bucuria de a privi în josul rândului pentru a-mi vedea copiii atât de hipnotizați.

Nu pot găsi greșeli în ceea ce privește seara noastră minunată, deși voi spune că ideea de a o plasa în Washington a produs înțelegeri în același timp în care s-a împotrivit unei suprapuneri complet satisfăcătoare. Muzica își păstrează savoarea de epocă imperială rusă, iar o parte din design, atunci când este privit în timp ce se ascultă partitura, se citește la fel de mult ca în Washingtonul secolului al XIX-lea.

(Ornamentația Teatrului Warner, presupun, subliniază vibrația europeană. Am văzut zeci de spectacole în acest spațiu în mai bine de patruzeci de ani, de la Shakespeare la un concert Ramones, și nu am observat niciodată până acum cât de aurit este decorul.)

Cu toate acestea, analogiile pe care Webre și colaboratorii săi le-au găsit, înlocuind anumite aspecte ale originalului cu totemuri americane recognoscibile, permit conceptului să aducă o distincție producției și își însușește frumos un clasic din Lumea Veche într-un context din Lumea Nouă.

Echipa de design a lui Webre (Scenografia: Peter Horne; Designul costumelor: Judanna Lynn; Proiectarea luminilor: Tony Tucci) lucrează într-o sincronizare superbă, creând imagini impresionante de peisaj de iarnă în alb și albastru. Horne și Webre încorporează în mod inteligent locurile din lojă cele mai apropiate de scenă în zona de joc. A doua jumătate se deschide cu o imagine aeriană uluitoare care sfidează o explicație ușoară. Să fie oare o proiecție? Dar dansatorii par a fi în direct; wow.

Programul nu indică ce dansatori principali joacă într-o anumită seară, așa că nu pot vorbi în mod specific despre cine am văzut dansând ce rol. Pot raporta, totuși, că îndemânarea dansatorilor a stârnit gâfâieli și strigăte (conjugate în mod corespunzător) de Bravo.

Admir dedicarea evidentă a companiei față de valoarea diversității. Am vizionat recent, împreună cu copiii mei, documentarul PBS despre Misty Copeland (A Ballerina’s Tale), care conținea relatări șocante despre modul în care lumea dansului a impus preconcepții despre culoarea pielii și tipul de corp la care dansatorii (în special femeile) erau forțați să se conformeze. Este îmbucurător să vezi că aceste noțiuni de excludere au început să se prăbușească și sunt combătute la Washington Ballet.

Din moment ce există atât de mult talent afișat de atât de mulți dansatori, profesioniști sau nu, am rămas cu dorința ca talentul orchestral pe care regiunea noastră îl are, fără îndoială, de asemenea, de oferit să poată fi recrutat pentru a oferi acompaniament live. (Înțeleg cât de multă muncă ar presupune acest lucru, dar asta e chestia cu noi, nenorociții pătați de cerneală; mereu cerem mai mult.)

Dacă ați mai experimentat Spărgătorul de nuci la Washington Ballet, nu-mi pot imagina că nu ați vrea să o faceți din nou și nu-mi pot imagina că ați fi dezamăgiți la o vizionare ulterioară. Dacă nu l-ați experimentat încă, oferiți-vă vouă înșivă, familiei și prietenilor un adevărat răsfăț și vedeți-l în acest sezon.

Spărgătorul de nuci este o tradiție de sărbători care a trecut testul timpului; iar această producție a Washington Ballet este una care îmbătrânește minunat de bine.

Spărgătorul de nuci . Muzică de Piotr Ilici Ceaikovski . Coregrafie: Septime Webre . Concepție scenică: Sărbătorică: Peter Horne . Costume Design: Judanna Lynn . Lighting Design: Tony Tucci . Director de scenă: Susan Kilbourne . Produs de The Washington Ballet . Revizuit de Christopher Henley.

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.